Oegst!Live wordt jaarlijks evenement

Oegst!Live wordt jaarlijks evenementDorpsmarketing, Cultuurfonds en Rabobank houden op 5 februari 2018 voor de eerste keer het evenement Oegst!Live. Het wordt een jaarlijks terugkerend evenement waar diverse organisaties uit Oegstgeest kenbaar maken wat zij het komende jaar in petto hebben.

De Rabobank maakt tijdens het evenement haar donaties uit het Wensenfonds bekend.

Voor Oegst!Live zijn de leden van de Rabobank, partners van Dorpsmarketing Oegstgeest en donateurs van het Cultuurfonds uitgenodigd. Daarnaast nodigen de organiserende partijen de lezers van de Oegstgeester Courant van harte uit bij Oegst!Live aanwezig te zijn en zich op inspirerende wijze te laten informeren over de evenementen die dit jaar op de Oegst! kalender te vinden zijn. Deze kalender vindt u iedere week in de Oegstgeester Courant.

Dit jaar wordt Oegst!Live georganiseerd in het clubhuis van ASC op het sportpark Overveer aan de Abtspoelweg 21 in Oegstgeest. Na afloop is er een borrel en is er de mogelijkheid kennis met te maken en van gedachten te wisselen met de organisatoren van Oegst!Live.

Retailvisie Leidse Regio 2025

Retailvisie Leidse Regio 2025Economie071 heeft de actieplannen en strategie van de retailvisie Leidse Regio 2025 uitvoerig gepresenteerd. Zie voor actieplannen en strategie het hoofdrapport, en voor de actiepunten en kansen de actieplannen.

Dorpsmarketing gaat door met Oegst!

Dorpsmarketing gaat door met Oegst!Dorpsmarketing Oegstgeest, met de nieuwe dorpsmarketeer Agnes Kerckhoffs, neemt Oegst! over van Dorpslab en gaat door met de Uitagenda voor Groot Oegstgeest. De teller staat ruim boven de twaalfduizend vermeldingen. Zie het bericht in de Oegstgeester Courant.

Oegstgeest heeft nieuwe Dorpsmarketeer

Oegstgeest heeft nieuwe DorpsmarketeerHet bestuur van de stichting Dorpsmarketing Oegst­geest heeft Agnes Kerckhoffs (37) per 1 december aangesteld als de eerste dorpsmarketeer van Oegst­geest.

Zie het bericht in de Oegstgeester Courant.

Contactgegevens Dorpsmarketing Oegstgeest

Subsidieovereenkomst Dorpsmarketing Oegstgeest

Subsidieovereenkomst Dorpsmarketing OegstgeestWethouder Wendelien Tönjann en voorzitter Hans Ludo van Mierlo ondertekenden op dinsdag 29 augustus de overeenkomst waarmee de subsidieregeling Dorpsmarketing Oegstgeest officieel werd bekrachtigd.

Zie het bericht in de Oegstgeester Courant.

Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest gaat van start

Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest gaat van startOp dinsdag 15 augustus is bij notaris Van de Oudeweetering officieel de stichting Dorpsmarketing Oegstgeest opgericht. De doelstelling van de stichting is het profileren en promoten van Oegstgeest bij bestaande en toekomstige bewoners, bedrijven en bezoekers om zo meer economische en sociaal-culturele activiteiten te creëren, het beste in de eigen gemeenschap naar boven te halen en de dorpscultuur te versterken. De oprichting van de stichting sluit aan op de wens van het gemeentebestuur en op soortgelijke ontwikkelingen in Leiden en andere gemeenten in de regio. De oprichters van de stichting zijn de stichting Dorpslab, het Platform Voor Ondernemers Oegstgeest (PVOO) en het Cultuurfonds Oegstgeest.

Zie het bericht in de Oegstgeester Courant.

Symposium Dorpsmarketing in Corpus

Symposium Dorpsmarketing in CorpusOngeveer 220 belanghebbenden en belangstellenden kwamen dinsdag 27 oktober naar het Corpus Congres Center voor een door Dorpslab groots opgezet symposium over Dorpsmarketing. Doel van de avond was om de aanwezigen mee te laten luisteren, kijken, denken en praten over de vraag hoe dorpsmarketing voor Oegstgeest kan worden ingezet. De aanwezigen kregen in een sfeervolle ambiance een strak geregisseerd programma voorgeschoteld. Over de uitkomst van het symposium waren Dorpslab en de gemeente Oegstgeest tevreden. Zij voelen zich gesteund in het idee om een Oegstgeester (marketing)organisatie op te zetten die gaat samenwerken met de regiogemeenten en hun marketingorganisaties.

Zie voor de berichtgeving hierover de Oegstgeester Courant.

Presentatie dorpsmarketingplan

Presentatie dorpsmarketingplanOegstgeest biedt heel veel voor haar bewoners, ondernemers en bezoekers. De gemeente vindt dit reden genoeg voor actieve dorpsmarketing en heeft begin 2015 Dorpslab Oegstgeest gevraagd om hiervoor een plan van aanpak te schrijven. Lucien Geelhoed heeft namens het Dorpslab onlangs een uitvoerig plan voltooid en het rapport in juli 2015 aangeboden en toegelicht bij het college van Burgemeester en Wethouders. Het college was onder de indruk en heeft vrijwel direct op de website van de gemeente bekend gemaakt dat het plan beschikbaar is voor belangstellenden: “Het concept geeft een heldere en volledige omschrijving van wat Oegstgeest als gemeente kenmerkt en welke positieve (te vermarkten) punten Oegstgeest rijk is”. Het document is niet alleen heel uitnodigend om te lezen, maar ook om er over mee te denken. En dat is precies wat het verzoek is aan alle belanghebbenden èn belangstellenden in Oegstgeest! De gemeente en Dorpslab houden in oktober een symposium over dorpsmarketing.

Fotobijschrift: Lucien Geelhoed vindt René Descartes een van de ‘pareltjes’ van Oegstgeest: “Ik denk, dus ik besta”. Foto: Wil van Elk.

Zie het bericht in de Oegstgeester Courant.